Ook tijdens de 103e editie van de Tour de France verzorgt XPO Logistics het vervoer van alle apparatuur en goederen voor de 21 etappes. Het bedrijf is door tourorganisator Amaury Sport Organisation (ASO) aangesteld als officiële logistieke partner.
Het is de 36e keer dat XPO Logistics het vervoer van de goederen tijdens de Tour de France verzorgt. Bedrijven die partner van de Tour de France willen worden, moeten jaarlijks een voorstel doen dat binnen de eisen valt op het gebied van logistiek en veiligheid. Ook dit keer viel de keuze op XPO Logistics. “Tijdens de drie koersweken verzorgt XPO Logistics voor alle etappes het transport, inclusief laden en lossen, van de materialen die op de start- en finishlocaties en op de tussentijdse controlepunten nodig zijn”, laat het bedrijf weten. Ook de materialen voor de reclamekaravaan en de Tour de France-shop worden door de vrachtwagens van XPO Logistics verzorgd.
Teamprestatie
“Onze teams zijn er trots op dat ze opnieuw een belangrijke bijdrage mogen leveren aan het succes van de Tour de France”, legt Adil Houem, hoofd evenementtransport en logistiek bij XPO Logistics, uit. “We hebben onze dienstverlening volledig toegesneden op de unieke eisen van dit bijzondere evenement en we werken nauw samen met organisator ASO om alles soepel en vlekkeloos te laten verlopen. De Tour de France is een legendarische wielerwedstrijd en het is voor ons een voorrecht om daar voor de 36e keer als officiële partner voor de logistiek deel van uit te maken.” In totaal zullen 53 chauffeurs en 44 jumbotrucks, ondersteund door een grote groep medewerkers achter de schermen, de klus moeten klaren.
Ervaring
Het bedrijf werkt vaker tijdens grote evenementen. XPO Logistics verzorgde het logistieke proces tijdens onder meer de Arctic Race in Noorwegen, de marathon van Parijs, de Freeride World Tour, de Franse voetbalbeker (Coupe de France) en de negendaagse Tour de France à la Voile zeilrace.
De Tour de France duurt nog tot en met 24 juli.
Redactie LogistiekProfs