Consumenten kunnen voortaan ook brieven versturen via de ServicePoints van DHL. Door een samenwerking met Sandd zijn er al honderd servicepunten van DHL omgebouwd tot postpunten.
Sandd brengt een eigen postzegel op de markt en is daarmee het eerste alternatief voor het versturen van post naar huisadressen. Het netwerk van Sandd werd tot op heden vooral gebruikt voor het bezorgen van zakelijke post. Nu kan ook de individuele consument post via Sandd versturen en ontvangen. De servicepunten worden gebruikt als afgiftepunt voor post en verkooppunt voor zegels.
Sandd biedt een lagere prijs dan de reguliere postzegels. Dat verschil in prijs vangt Sandd op door alleen op dinsdag en vrijdag te bezorgen. Consumenten die met spoed post willen bezorgen, zijn dus nog steeds afhankelijk van de reguliere post. Recent onderzoek van de ACM laat echter zien dat de bezorging van post steeds minder spoedeisend is. Bovendien vindt bijna tweederde van de consumenten en mkb’ers de postzegelprijs van 0,78 euro te hoog.
De komende tijd worden zoveel mogelijk DHL ServicePoints aangesloten op het Sandd-netwerk.
Redactie LogistiekProfs