Sportmerk Puma heeft in het Duitse Geiselwind zijn Europese logistieke centrum in gebruik genomen. Het omnichannel-dc van 63.00 vierkante meter kan jaarlijks tot 74 miljoen SKU’s leveren aan retailers, wholesalers en online klanten.
Puma besloot de Europese logistiek op één centrale locatie te bundelen en koos daarbij voor de Beierse gemeente Geiselwind. Vorige week werd het pand in gebruik genomen.
Tien minuten per bestelling
In totaal investeerde het merk 200 miljoen euro in de CO2-neutrale logistieke hub. Volgens Puma gaat het dan ook om een van de meest geavanceerde fulfilmentcentra in de modebranche. Het verwerken van een bestelling neemt gemiddeld slechts tien minuten in beslag. Daardoor kunnen jaarlijks circa 74 miljoen SKU’s op de locatie worden verwerkt.
Automatisering door TGW
TGW richtte het dc in, onder meer met het FlashPick-systeem, speciaal bedoeld voor omnichannel-processen. De locatie telt meer dan 700.000 opslagplaatsen voor schoenen, kleding en accessoires. Vijfhonderd shuttlerobots pakken de dozen automatisch uit deze opslagplaatsen, waarna ze naar de pick- en verpakkingslocaties worden gebracht. Het gebouw telt 21 kilometer aan conveyorsystemen.