Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 in de wacht gesleept. De online supermarkt werd door de jury geprezen om zijn ‘pragmatische aanpak’.
De Duits-Nederlandse Prijs voor de Econome werd gisteren voor de elfde keer uitgereikt. Picnic ging dit jaar de strijd aan met het Nederlandse industriële ontwerpbureau MMID en de Frankfurtse IT start-up Venios. De finalisten waren door een deskundige jury uitgekozen. Via een online stemproces werd de uiteindelijke winnaar bepaald.
“Wij zijn erg blij om onze prijs dit jaar aan Picnic te overhandigen. Het bedrijf is een uitstekend voorbeeld van hoe nieuwe bedrijfsmodellen kunnen functioneren. Hun pragmatische aanpak werkt zowel in Nederland als in Duitsland. Wij zijn dan ook erg blij dat Picnic de grens is overgestoken en daar nu zo succesvol is”, zegt DNHK-directeur Günter Gülker.
Picnic medeoprichter Michiel Muller stelt in een reactie blij te zijn met de onderscheiding. “Duitsland is voor ons een zeer belangrijke markt en de start in de vier steden aan de Rijn is zeer goed verlopen. We willen blijven groeien.”