Jumbo heeft in een bushalte in Utrecht een digitale supermarkt
geopend. Klanten kunnen hier 24 uur per dag hun boodschappen scannen, om die
vervolgens de volgende dag thuis te laten bezorgen.
In het bushokje van Jumbo in Utrecht worden de meest populaire producten getoond. Voor het scannen hebben consumenten een Jumbo app nodig. Het filiaal aan de Potterstraat is tot en met dinsdag 25 september geopend.
Jumbo wil hiermee de bekendheid van zijn webwinkel in de regio vergroten.
Sinds kort kunnen alle Nederlandse consumenten hun boodschappen online
bestellen. Deze kunnen worden opgehaald bij een van de 285 pick-up points, of
worden thuisbezorgd. Bij 85 vestigingen van de supermarkt is het mogelijk om
boodschappen aan huis te laten bezorgen. Eind dit jaar moeten dat er honderd
zijn. De
kosten voor het afhalen van boodschappen bij een Pick Up Point variëren van
1,95 euro tot 3,50 euro, afhankelijk van het tijdstip waarop de boodschappen
worden afgehaald. Voor thuisbezorging rekent Jumbo 6 euro aan bestelkosten.
Jumbo wil over vijf jaar online marktleider zijn in zijn segment. De supermarktketen verwacht nog dit jaar een forse groei van het aantal online bestellingen. Daardoor breidt het dit najaar het e-fulfilmentcentrum in Den Bosch uit van 12.500 vierkante meter naar 36.700 vierkante meter. Jumbo kan hier 50.000 bestellingen per week verwerken.
Redactie LogistiekProfs