Red je Pakketje neemt vanaf 2022 de naam over van moederbedrijf Instabox. De naamswijziging markeert de samensmelting tussen de twee bedrijven.
Eerder dit jaar werd Red je Pakketje overgenomen door het Zweedse Instabox. Volgens het bedrijf is de naamswijziging een logische stap. Sam Rohn, General Manager van Instabox Benelux (voorheen CEO bij Red je Pakketje): “Beide bedrijven hebben veel gemeen. We zetten de consument op één en nemen op basis daarvan onze beslissingen. Verder gaan Red je Pakketje en Instabox op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox. En we kijken ernaar uit om als één verder te gaan.”
4.000 pakketkluizen
Sinds begin dit jaar plaatst Instabox geautomatiseerde pakketkluizen in Nederland, een dienst die in Nederland nog in de kinderschoenen staat. In Scandinavische landen heeft Instabox al veel ervaring opgedaan met pakketkluizen. De komende twee jaar plaatst het bedrijf minimaal 4.000 bedrijven in Nederland.
Rohn: “In de nabije toekomst zal het voor elke moderne webshop cruciaal zijn om de consument te laten kiezen hoe een bestelling wordt bezorgd. Wij geloven dat zowel thuisbezorging als pakketkluizen een grote rol zullen opeisen. De consument raakt bovendien gewend aan goede service en flexibiliteit. Daarom kun je bij ons je bezorgoptie nog veranderen terwijl je pakket al onderweg is. We zijn dus blij dat we de beste diensten in één merk kunnen samenbrengen.”