Een turbulente wereld vraagt om een effectieve en wendbare supply chain. Alle aspecten van het creëren van zo’n ideale supply chain komen aan bod in het Supply Chain Theater tijdens de vakbeurs ICT & Logistiek. Het evenement signaleert een toenemende belangstelling voor zowel strategische als praktische supply chain-onderwerpen en biedt daar graag de ruimte voor.
De samenhang tussen een heldere strategie en de vertaling daarvan naar een effectieve supply chain bepaalt in belangrijke mate het succes van de organisatie. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat organisaties die hoog scoren op supply chain-maturiteit meer rendement behalen. Succesvolle bedrijven als Heineken en Zara hebben niet alleen goede producten en een krachtige marketing- & salesforce, ze danken hun succes ook aan een uitstekende supply chain-strategie. Deze stelt hen in staat flexibeler te opereren en leidt tot een hogere klanttevredenheid, lagere kosten en betere financiële resultaten. In tijden van toenemende disruptie, technologische ontwikkeling en economische turbulentie is dat belangrijker dan ooit.
FOCUS OP WAARDECREATIE
Supply chain management gaat over veel meer dan het efficiënt inrichten van logistieke processen en wordt inmiddels ook wel ‘het nieuwe bedrijfskunde’ genoemd. Juist waardecreatie is steeds belangrijker: het afstemmen van de hele operatie op de markt en de klantvraag. Dit vergt een scherp strategisch inzicht, heldere segmentatie en samenwerking met ketenpartners. Daarnaast spelen zaken zoals processen, IT en leiderschap een grote rol. In het Supply Chain Theater tijdens ICT & Logistiek komen al deze onderwerpen aan bod. ICT & Logistiek is al voor de derde maal gastheer van dit theater, dat zich jaarlijks in een steeds grotere belangstelling mag verheugen.
Een supply chain is altijd in beweging en nooit ‘af’. Hoe vertaal je een businessstrategie in een supply chain-strategie? Wat betekent dat voor processen, IT en organisatie en hoe implementeer je veranderingen? Welke rol spelen Sales & Operations Planning en Integrated Business Planning bij het beter bedienen van klanten? Hoe kun je de samenwerking tussen afdelingen en met derden verbeteren? En tot slot de hamvraag: wat levert het op?
BINNENKORT IN DIT THEATER
Op al deze vragen geeft het Supply Chain Theater antwoord. BLMC, Solventure en Supply Chain Media bieden hier drie dagen lang lezingen en workshops over onderwerpen als strategie, processen, planning, visibility en sustainability. Grote primeur is de presentatie van de Supply Chain Strategic ROI-tool die bedrijven in staat stelt om vooraf het rendement van supply chain-verbeteringen door te rekenen.
De sessies zijn gratis toegankelijk en worden gegeven door gerenommeerde sprekers als prof. dr. Jack van der Veen (Evofenedex, leerstoel Supply Chain Management Nyenrode Business Universiteit), prof. dr. Bram Desmet (CEO Solventure België en professor Vlerick Business School), Michel van Buren MBA (directeur BLMC Supply Chain Optimization en Solventure Nederland) en andere gespecialiseerde senior supply chain professionals. Voor executives en directieniveau zijn er masterclasses in de namiddag. Ook zijn er individuele adviesgesprekken mogelijk.