Greetz heeft de titel Logistieke Webshop van het Jaar in de wacht gesleept. De cadeaushop gooide hoge ogen met een complex logistiek proces dat draait om gepersonaliseerde producten.
Greetz liet medefinalisten Omoda en Your Surprise achter zich tijdens het eCommerce Live! event op woensdag. De jury beoordeelde de finalisten op vijf criteria: klantgerichtheid, ketenregie, duurzaamheid, innovatie en algehele prestatie.
Greetz verkoopt gepersonaliseerde cadeaus en daar komt een complex logistiek proces bij kijken, lichtte juryvoorzitter Egbert Guis toe. “Greetz gaat goed om met de piekvorming waar het mee te maken heeft. Daarnaast biedt het same day delivery, een ambitieuze ambitie.”
COO Ronald van Hekezen nam de prijs namens Greetz in ontvangst. “Dit is een hele mooie beloning voor de zware piekmomenten die met het bedrijf achter de rug hebben: Valentijnsdag, Moederdag en Vaderdag.”
De verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar werd voor de zevende keer georganiseerd. Vorig jaar ging woonwinkel Flinders er met de titel vandoor. Flinders levert door slimme software 85 procent van zijn orders uit voorraad. De jury noemde dat ‘een topprestatie in meubellogistiek’.