In februari werd de stekker nog uit Google Glass getrokken, maar nu werkt het bedrijf weer aan een nieuwe slimme bril die de zakelijke markt moet veroveren.
De focus op de consumentenmarkt bleek geen goede keus voor Google. Consumenten hadden hun twijfels over de privacy en over het aangezicht wanneer ze de Google Glass zouden dragen. De nieuwe versie van de slimme bril richt zich volledig op de zakelijke markt en draagt dan ook de naam Google Glass Enterprise. Deze variant lijkt meer op een normale bril en is opvouwbaar.
Google Glass in het magazijn
Op de zakelijke markt ziet Google meer perspectief. De slimme bril kan bepaalde processen flink versnellen en versimpelen. Ook in de logistiek zijn er tal van mogelijkheden voor de Google Glass. De smart glasses kunnen zorgen voor een efficiëntere bedrijfsvoering binnen het magazijn. Zo kan de Google Glass worden gebruikt bij cross-docking, order picking, pakketlevering, voorraadbeheer, onderhoud, controle- en beheer van retouren. Werknemers houden hun handen vrij als zij de smart glass gebruiken en kunnen dus sneller werken.
Batterijduur
Probleem tot nu toe was echter de batterijduur. De Google Glass ging maar zo’n twee uur mee. Niet erg handig voor het magazijn, dat vaak 24 uur per dag in bedrijf is. Daarnaast is de dure aanschafprijs een drempel voor veel bedrijven. Een extra bril is daarom niet snel een optie. Het bedrijf zegt nu de accuduur flink te gaan verlengen.
Niet voor alle bedrijven
Google is nu van plan om de bril alleen via gecertificeerde Glass for Work partners aan de man te brengen om te garanderen dat de juiste bedrijven de bril gebruiken.
Redactie LogistiekProfs