Fonq laat kleinere pakketten voortaan door het Zweedse Budbee bezorgen. Met de nieuwe samenwerking hoopt de meubelverkoper ook in drukke tijden klantvriendelijke bezorging te garanderen.
Fonq heeft het druk sinds de COVID-19-uitbraak. Door te werken met Budbee, dat slimme technologie inzet voor de bezorging, mikt Fonq ook in piekperiodes op een hoog serviceniveau.
Budbee werd in 2016 opgericht en maakte in 2019 zijn opwachting in Nederland. Het noemt zichzelf een softwarebedrijf, dat er op een aantal manieren voor zorgt dat de eerste bezorgpoging slaagt. Zo houdt Budbee met slimme technologie exact bij waar de ingeschakelde vervoerder op dat moment is. De consument heeft realtime inzicht in de locatie van zijn bestelling. Bezorging vindt alleen in de avond plaats, om de kans te vergroten dat de klant op dat moment thuis is.
Fonq is niet de eerste grote partij die Budbee binnenhengelt. Ook Zalando, Asos, My Jewellery en Flinders gingen dit jaar met de Zweedse vervoerder in zee. Budbee is naast Zweden en Nederland actief in Denemarken en Finland.