Docdata wordt verkocht aan het Amerikaanse Ingram Micro. Het e-fulfillment bedrijf hoopt met de verkoop te kunnen investeren in mensen en in apparatuur om zo uiteindelijk meer grote klanten te kunnen bedienen. De verkoop is nog niet rond, want de aandeelhouders moeten het plan nog goedkeuren.
Professionalisering e-commerce
Volgens Docdata is de e-commerce markt sterk aan het veranderen. Eerder bestond de markt vooral uit kleine pioniers, maar tegenwoordig zijn bijna alle grote bedrijven ook online te vinden. De markt professionaliseert en van e-commerce dienstverleners wordt schaalgrootte verwacht. “Met de verkoop aan Ingram Micro creëren we de mogelijkheid om onderdeel van een sterke strategische partner met een wereldwijde dienstverlening en marktbenadering te worden”, aldus het bedrijf.
Schaalgrootte
Docdata verwacht makkelijker zo te kunnen samenwerken met professionals in andere landen. “We kunnen investeren in onze mensen en in apparatuur om zo te kunnen participeren in grote aanbestedingen en zijn daarbij niet meer beperkt tot het implementeren van maar een of twee grote klanten per jaar. Onze huidige en toekomstige klanten zullen meer zekerheid hebben en toegang krijgen tot een wereldwijd netwerk van mensen en middelen.”
Redactie LogistiekProfs