Dit zijn de best gelezen blogs van 2018

Redactie
28 december 2018
2 min

Logistiek experts deelden ook het afgelopen jaar hun visie en kennis met jullie. Deze vijf blogs werden in 2018 het best gelezen. 

Transformeren van de supply chain met data. Waarom en hoe?

Door: Marco van Oosterhout – Anaplan Benelux

Data inzetten om te weten wat er speelt in de markt. Of nog beter, om te voorspellen wat er in de nabije toekomst gebeurt en op basis van die inzichten de supply chain in te richten. Dankzij de opkomst van nieuwe technologieën is dit proces in een stroomversnelling geraakt. Aan bedrijven de taak gebruik te maken van die mogelijkheden en hun organisaties voor te bereiden op de toekomst, bepleit Marco van Oosterhout, managing director bij Anaplan Benelux. 

Klantwaarde creëren? Differentieer je supply chain!

Door: Tijmen Muis – BLMC Supply Chain Optimization

Hoe vertaal je een strategische commerciële visie in een effectieve supply chain? Daarvoor moet je durven differentiëren. Senior Supply Chain Specialist Tijmen Muijs legt uit hoe je een supply chain strategie ontwikkelt die de business ondersteunt en wat de succesfactoren zijn bij de implementatie hiervan.

Zo vind (en behoud) je goede heftruckchauffeurs

Door: Tom van BLOM – Expert intern transport

Bedrijven staan te springen om goede heftruckchauffeurs. Om chauffeurs aan te trekken, besteden bedrijven meer aandacht aan het werkklimaat. Wat kunnen we nog meer doen om goede heftruckchauffeurs aan te trekken en te behouden? Vijf tips van Tom van Blom.

Flexibiliteit op alle niveaus: de traditionele hark van uw organisatie past niet meer

Door: Hans Groen – Addvise Business Consultancy.

In een steeds sneller veranderende markt is flexibiliteit het antwoord. In die flexibiliteit stellen we de werkvloer echter onvoldoende in staat mee te bewegen, stelt Hans Groen in zijn blog. 

Zo beïnvloed je als werkgever het rijgedrag van chauffeurs

Door: Jan Willem Doornbos – Verizon Connect

Bestuurders van bestelbusjes blijken vaak haast te hebben, zo blijkt uit onderzoek van Verizon Connect. Meer dan de helft (55,8 procent) rijdt buiten de bebouwde kom weleens te hard – binnen de bebouwde kom ligt dit met ‘slechts’ twee derde (37,3 procent) gelukkig iets lager. Jan Willem Doornbos legt uit hoe je als werkgever het rijgedrag van chauffeurs kunt beïnvloeden.

Bent u logistiek expert en deelt u graag uw kennis met andere logistiek professionals? Of wilt u uw mening over een bepaald onderwerp omzetten in een vlammend betoog en met vakgenoten delen? Mail dan naar redactie@logistiekprofs.nl 


Gerelateerde artikelen