DHL ziet kansen in de Verenigde Staten en opent daarom acht nieuwe distributiecentra. De vervoerder heeft 137 miljoen dollar voor de bouw begroot. Twee bestaande distributiecentra in de VS worden vernieuwd.
De acht nieuwe dc’s van DHL worden voor 2020 opgeleverd. Volgens Business Insider wil DHL met de nieuwe locaties inspelen op de groei van e-commerce in de Verenigde Staten. Verwacht wordt dat de e-commerce markt in de VS in 2020 1 biljoen dollar waard zal zijn. Dit biedt mogelijkheden voor het bedrijf dat in het land maar niet van concurrenten UPS en FedEx kan winnen.
DHL wil zich nu van de concurrentie onderscheiden met internationale zendingen. De Amerikaanse markt zou voor 25 procent van de online shoppers wereldwijd namelijk het meest interessant zijn, zo verklaart het bedrijf. Echter geniet het hierin ook concurrentie van vervoerders als FedEx en USPS. Beide bedrijven zijn onlangs gestart met een cross border shipping service. Bij FedEx kunnen Amerikaanse winkeliers pakketten versturen naar klanten in 220 landen.
Redactie LogistiekProfs