Bol.com gaat ook de logistiek en fulfillment verzorgen van bedrijven die via de website verkopen. Dat is goed nieuws voor logistiek dienstverlener Docdata.
Terwijl er momenteel duizenden bedrijven via bol.com verkopen, maken slechts tientallen partijen gebruik van de logistiek van de website. Operationeel directeur Huub Vermeulen wil dat dat aantal eind 2015 op tweehonderd ligt. Vanaf die periode moet de service helemaal een vlucht gaan nemen, omdat de logistieke dienst dan actief zal worden gepromoot.
Docdata plukt de vruchten
Bedrijven die gebruik willen maken van de service worden eigenlijk direct doorgestuurd naar Docdata, de logistiek dienstverlener waarmee bol.com samenwerkt. Docdata maakte eerder al bekend zijn capaciteit te willen verdubbelen. Het plan van bol.com sluit dus goed aan bij dat streven. bol.com heeft zich nog niet uitgelaten over de tarieven van de fulfillment.
Lees ook: Logistiek dienstverlening legt Docdata geen windeieren
Redactie LogistiekProfs