Albert Heijn heeft vier miljoen euro aan teveel betaalde logistieke kosten overgemaakt aan franchisenemers. Dat is een groot deel van het bedrag dat de ondernemers nog tegoed hadden. Dat schrijft Distrifood op basis van een brief van het franchisebestuur.
De supermarktketen is momenteel met de ondernemers in een rechtszaak verwikkeld over de terugbetaling van de kosten voor logistiek en distributie. Franchisenemers betalen Albert Heijn deze kosten altijd vooraf. Het overschot wordt een jaar later uitgekeerd door de supermarktketen. De afgelopen jaren weigerde de Albert Heijn dit echter omdat de franchisenemers door een negatieve onverdeelde marge nog geld zouden moeten betalen.
Albert Heijn lijkt de ondernemers nu alsnog tegemoet te willen komen. Veel ondernemers ontvingen tussen de tien- en twintigduizend euro. Het bedrag zou losstaan van de rechtszaak. Over het resterende bedrag moet nog een beslissing worden genomen.
Redactie LogistiekProfs
Blijf altijd op de hoogte
Meld jezelf aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends, innovaties en ontwikkelingen uit de branche.