700 procent omzetgroei: Crisp is alweer toe aan zijn tweede dc

Redactie
26 november 2020
1 min

Crisp is in een paar maanden tijd uit zijn nieuwe distributiecentrum gegroeid. Omdat de omzet van de supermarkt-app in twaalf maanden tijd met 700 procent steeg, was de logistieke locatie al snel te krap. Deze week verhuist het naar een nieuw dc in Amsterdam. 

Crisp, dat in 2018 werd opgericht, richt zich als online supermarkt met name op lokaal, vers voedsel. De afgelopen jaren wist het bedrijf 16,5 miljoen euro aan groeikapitaal binnen te halen.

Crisp heeft twaalf succesvolle maanden achter de rug. De omzet werd 7,4 maal zo groot ten opzichte van een jaar eerder. Veel consumenten die zich in maart, tijdens de eerste coronagolf meldden, zijn inmiddels vaste klant geworden. Bovendien steeg het gemiddelde orderbedrag van klanten. Zij gaven meer uit, onder meer door de introductie van recepten die klanten met één klik in hun mandje kunnen plaatsen. 

Om ruimte te bieden aan deze groei verhuist Crisp deze week naar een nieuw distributiecentrum. De online super betrekt een maatwerk-locatie van 10.000 vierkante meter in het Westelijk Havengebied in Amsterdam. Deze maand gaan er meer dan honderd nieuwe medewerkers bij de supermarkt-app aan de slag. Uiteindelijk moet het dc meer dan duizend banen opleveren. Het bedrijf mikt op een minimale footprint door in de regio Groot-Amsterdam enkel met elektrische wagens te bezorgen. 

Gerelateerde artikelen