Amazon eist van verkopers dat zij hun pakketten kleiner maken. Sinds deze maand betalen bedrijven die via Amazon verkopen 2 dollar extra wanneer zij zich niet aan de norm houden.
Naast een beperking van het formaat verlangt Amazon van verkopers dat hun verpakkingen eenvoudig geopend kunnen worden. Uiteindelijk wil Amazon dat elk product dat het verzendt aan vergelijkbare normen voldoet. In een brief aan leveranciers stelt de e-commercegigant dat de nieuwe verpakkingseisen pakketten milieuvriendelijker zullen maken.
De nieuwe verpakkingseisen tonen de macht die Amazon heeft op de manier waarop leveranciers zakendoen, schrijft de Wall Street Journal. De online retailer stimuleert bedrijven om producten te verkopen in hoeveelheden en tegen prijzen die het beste passen bij de logistieke systemen van Amazon. Daarnaast vraagt het producenten van consumentenproducten om exclusieve merken voor Amazon te ontwikkelen. Bedrijven die zich niet aan de regels houden, worden niet op de site van Amazon getoond.
Afbeelding: Jonathan Weiss / Shutterstock.com