Coolblue heeft de Nederlandse Logistiek Prijs 2018 in de wacht gesleept. De e-commerce gigant ontving de prijs vanwege de succesvolle introductie van bezorgdienst CoolblueBezorgt.
De Nederlandse Logistiek Prijs werd deze week voor de 34 keer uitgereikt tijdens het jaarlijkse galadiner van de vereniging Logistiek management (vLm). Juryvoorzitter prof. dr. Jos van Hillegersberg reikte de prijs uit aan Daphne Smit (CFO) en Remco de Jong (Head of delivery) van Coolblue.
Bij Coolblue staat de klant centraal
Coolblue introduceerde drie jaar geleden de eigen bezorgdienst CoolblueBezorgt. Inmiddels levert de online retailer het grootste deel van de koelkasten, wasmachines en drogers zelf. Van Hillegersberg illustreert de introductie van CoolblueBezorgt de klantgerichte aanpak van de webgigant. “Het bedrijf heeft op indrukwekkende wijze en in korte tijd een eigen bezorgdienst geïmplementeerd. Deze dienst, CoolblueBezorgt, is volledig geïntegreerd in de klantreis en leidt tot meer klantentevredenheid, minder klantvragen, minder retouren en omzetgroei. Het gaat hier om extra logistieke service die zichzelf terugverdient”, aldus de juryvoorzitter.
Voorbeeldfunctie voor andere bedrijven
Met de Nederlandse Logistiek Prijs wil vLm de innovatie en professionalisering van de logistiek
stimuleren. De jaarlijkse winnaar moet een inspiratiebron zijn en een voorbeeldfunctie voor
andere bedrijven vervullen. Eerdere winnaars waren onder meer Wehkamp, IBM, Hema, Heineken,
de Van Drie Groep, TomTom, ID&T, Ortec, Sabic, Connekt, ASML, Nike, Docdata en Auping. In 2017
ging de prijs naar
Damen Shipyards.