Red je Pakketje gaat retouren bij de consument thuis ophalen. Per 1 januari kunnen consumenten hun online bestelling aanmelden voor de retourservice. Red je Pakketje komt nog dezelfde avond aan de deur.
Same day delivery carrier Red je Pakketje groeide de afgelopen jaren exponentieel. Maandelijks voegt het zo’n vijftien tot twintig nieuwe webshops aan zijn klantenkring toe. Voor al deze webshops bezorgt het bedrijf pakketten die op diezelfde dag voor 14:00 uur zijn besteld.
Nu stapt de carrier ook in retouren. Webshops kunnen bij Red je Pakketje tot 14:00 uur een retour aanmelden. De koerier van Red je Pakketje komt vervolgens tussen 18:00 en 22:00 uur bij de consument aan de deur.
“We zagen dat veel consumenten bestellingen houden omdat ze de drempel voor het zelf wegbrengen te hoog vinden. Met onze retourservice is dat verleden tijd”, zegt ceo Sam Rohn in een persverklaring. Red je Pakketje neemt een retourlabel voor de consument mee. Die ontvangt per mail een realtime tijdvak van maximaal een half uur. “Ga je bij vrienden eten en ben je toch niet thuis? Geef dan je adreswijziging eenvoudig telefonisch door”, legt Rohn uit.
Binnen twee dagen is het pakket weer bij de webshop afgeleverd. Voor webshops zijn de voorwaarden gelijk aan die van het versturen van pakketten, aldus het bedrijf.