Fulfilmentbedrijf Montapacking opent in Breda zijn achtste logistieke vestiging, ditmaal voor klant Dekbed-Discounter.nl. In tegenstelling tot veel andere logistiek dienstverleners, kiest Montapacking voor een vestiging van compact formaat. “Wij ervaren dat de betrokkenheid van een kleinere organisatie groter is.”
Montapacking, dat de fulfilment van 465 webshops verzorgt, groeide in het eerste kwartaal van 2018 met 60 procent. Dekbed-Discounter.nl is een van de snelst groeiende klanten van het e-commerce bedrijf. In vier jaar tijd groeide Dekbed-Discounter.nl van een omzet van 525.000 euro naar 20 miljoen euro; met een verwachte omzetgroei in 2018 van 280 procent. Montapacking besloot daarom een volledig fulfilment warehouse in te richten voor de webshop in woningtextiel.
Schaalbaarheid
De nieuwe locatie in Breda beslaat een oppervlakte van 18.000 vierkante meter. Dekbed-Discounter.nl verwacht dat het de komende jaren in omzet zal blijven verdubbelen. “Dan is een efficiënte fulfilment operatie van levensbelang. Niet alleen qua voorraadmanagement, maar ook als we acties op tv hebben die telkens weer een enorm succes zijn, dan moet onze partner daar wel op kunnen inspelen”, zegt oprichter Niels Verwij.
Compacte vestiging versus megamagazijn
Montapacking beschikt, inclusief de nieuwe locatie, over 55.000 vierkante meter aan magazijnoppervlakte. Die oppervlakte is verspreid over acht locaties. Volgens Edwin van der Ham, directeur bij Montapacking, is dat een bewuste keuze. “Wij kiezen heel bewust voor compactere vestigingen, omdat wij ervaren dat de betrokkenheid van een kleinere organisatie groter is, waardoor elke operatie optimaal efficiënt én sneller kan opereren en de klanttevredenheid hoger is.”
Dat is volgens Van der Ham een vereiste, omdat Montapacking klanten een performance van 99,98 procent belooft. “We vinden dat we dat het beste kunnen realiseren door de combinatie van een topcultuur met slimme IT-systemen. Met de inzet van artificiële intelligentie kunnen we ’s middags om 4 uur al met hoge nauwkeurigheid voorspellen wat er in de avond verkocht gaat worden bij al ‘onze’ 465 webshops. Hierop kunnen wij dan weer onze capaciteitsbehoefte inplannen.”