Startup Homerr heeft een kapitaalinjectie van 1 miljoen euro ontvangen. Met de investering hoopt de logistieke e-commerce startup versneld het netwerk van afhaalpunten te laten groeien. “De industrie snakt naar slimme, nieuwe oplossingen voor last mile delivery”, aldus investeerder CNBB Venture Partners.
Homerr biedt een onafhankelijk netwerk aan van BuurtPunten (particulieren) en ServicePunten (retail). Deze punten doen dienst als lokale hubs, waar klanten hun pakketje rechtstreeks naartoe kunnen sturen. Daardoor kunnen bestellingen in de buurt opgehaald worden op een tijdstip dat het de consument uitkomt, ook na kantooruren.
Doel: 5.000 Service- en BuurtPunten
De startup werkt momenteel met meer dan 600 locaties in de 30 grootste steden van Nederland. Uiteindelijk moet dat netwerk uitgroeien tot meer dan 5.000 Service- en BuurtPunten. Buren kunnen via een app aangeven dat ze bereid zijn om tegen een kleine vergoeding pakketjes te ontvangen voor buurtgenoten. Daarnaast mogen ook lokale retailers, zoals bijvoorbeeld een kapsalon of een koffiebar, zich aansluiten bij het netwerk.
Sterke verandering pakkettenmarkt
De investering van 1 miljoen euro komt van CNBB Venture Partners en een groep private investeerders. Volgens Arco van Nieuwland, managing partner van CNBB, gaat de pakkettenmarkt de komende jaren sterk veranderen. “De industrie snakt naar slimme, nieuwe oplossingen voor last mile delivery. Homerr biedt een oplossing voor zowel carriers, webshops als consumenten. We willen Homerr vooral laten profiteren van onze kennis en ervaring in het schalen van netwerken.”