Na bedrijfsbezoeken bij de genomineerden heeft de jury van Logistieke Webshop van het Jaar twee finalisten gekozen die kans maken op de titel LWvhJ 2018. Op 30 mei wordt bekend welke van de twee finalisten het stokje overneemt van titelhouder Omoda.
Flinders en KPN finalisten Logistieke Webshop van het Jaar
Woonwinkel Flinders en telecombedrijf KPN maken kans op de titel. Flinders telt een assortiment van 25.000 designmeubels, designlampen en woonaccessoires. Naast webwinkels in Nederland, België en Duitsland heeft de woongigant een fysieke winkel in Zaandam. Daarnaast zijn er twee Flinders cafés in Hilversum en Groningen. Vanuit een warehouse in Amsterdam (8.000 vierkante meter) worden meubels zeven dagen per week uit eigen voorraad geleverd aan klanten in Nederland, België en Duitsland.
Waar Flinders zich onderscheidt met meubellogistiek, doet KPN dat met de bezorging van abonnementen. “Er wordt beweerd dat mensen méér uitkijken naar het bestellen van een abonnement, dan naar hun verjaardag, dus dit moment willen wij zo soepel en leuk mogelijk laten verlopen”, zegt KPN over de inrichting van haar klantreis. “Als het gaat om de ideale klantreis, kennen wij geen werktijden of onmogelijkheden.”
Finaledag tijdens eCommerce Live!
Tijdens het eCommerce Live! event op woensdag 30 mei in de Beurs van Berlage zullen de finalisten gaan strijden om de titel `Logistieke Webshop van het Jaar’. Tijdens deze dag mogen de kandidaten zich aan het publiek presenteren en een laatste poging doen om de jury te overtuigen. Dit jaar wordt de vijfkoppige jury gevormd door Egbert Guis (de Guise), Tom van Woensel (TU Eindhoven), Paul Haagh (Vanderlande), Niels Agatz (Erasmus Universiteit) en Nick Beckers (evofenedex).
Omoda winnaar vorige editie
In 2016 ging Omoda er met de titel vandoor. De retailer gooide toen hogen ogen bij de jury met het oprekken van de cut-off tijd, het bieden van afhaalpunten in winkels en de mogelijkheid om een bezorgmoment te kiezen.