Coolblue is voorbij de omzetgrens van 1 miljard euro. In 2017 boekte het e-commercebedrijf een omzetstijging van maar liefst 38 procent tot 1,2 miljard euro.
Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde jaarverslag over 2017. De winst voor aftrek van rente, belasting, afschrijving en afboekingen (EBITDA) van Coolblue kwam in dit jaar uit op 21 miljoen euro. De retailer zette verder in op klanttevredenheid en dat betaalde zich terug: de Net Promoter Score (NPS) kwam uit op 66.
CoolblueBezorgt
De eigen bezorgdienst CoolblueBezorgt groeide in 2017 tot 150 bussen, 600 bezorgers en acht depots. Daarmee is Coolblue naar eigen zeggen het grootste witgoedbezorgbedrijf van Nederland.
Uitbreiding megamagazijn
Ook in warehousing werd geïnvesteerd. Het megamagazijn in Tilburg werd uitgebreid met drie hallen en de twee distributiecentra werden gegroepeerd. Verder opende Coolblue acht witgoeddepots en nam het een nieuwe pakketjesmachine in gebruik.
Ceo Pieter Zwart spreekt van het ‘aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit: “De strategie van continu investeren in onze klantproposities loont. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij.”
Vooruitzicht 2018: kwart meer omzet
Door in te zetten op het verder verbeteren van haar klantproposities hoopt Coolblue dit jaar opnieuw hard te groeien. Verwacht wordt dat de omzet dit jaar met een kwart zal toenemen tot 1,5 miljard euro.