McDonald’s breidt na een succesvolle proef in Amsterdam zijn bezorggebied uit naar Rotterdam en Utrecht. Na deze twee steden volgen Den Haag en Eindhoven.
Dat meldt de keten in een persbericht. Vanaf 19 september zijn Rotterdam en Utrecht aan de beurt. Precieze data voor Den Haag en Eindhoven zijn er nog niet. Na dit jaar onderzoekt McDonald’s de mogelijkheden voor andere steden, zoals Groningen of Nijmegen.
Met de bezorgservice zegt McDonald’s een nieuwe doelgroep aan te boren. Zo zou 88 procent van de bestellingen geplaatst worden door mensen die normaal niet snel een McDonald’s bezoeken. 45 procent bestelt een tweede keer. Hoeveel extra omzet de bezorging McDonald’s oplevert, wil directeur Manu Steijaert niet zeggen, meldt het ANP.
De fastfoodketen bezorgt sinds mei dit jaar in Amsterdam via maaltijdbezorgdienst UberEATS. De Amerikaanse gigant was eerder terughoudend met thuisbezorging, mede door de uitdaging om het voedsel gedurende de rit warm te houden. Door de populariteit van maaltijdbezorgers als Deliveroo, Foodora en UberEATS besloot het van strategie te veranderen. Eind vorig jaar ging het in de VS van start met thuisbezorging, daarna volgden Groot-Britannië en Nederland. Omdat zo’n driekwart van de Nederlandse consumenten binnen een straal van vijf kilometer van een Mcdonald’s filiaal woont is het zeker in grote steden goed haalbaar om het eten snel te bezorgen.
Redactie LogistiekProfs