De jaaromzet voor de algehele transportsector mag dan tegenvallen, bij postbedrijf DHL merken ze daar weinig van. Het laatste kwartaal van 2016 boekte de Deutsche Post een recordwinst van zo’n 1,1 miljard euro.
De periode rondom de feestdagen staat bekend als een belangrijke periode voor de e-commerce sector, en daarvan profiteerde de pakketbezorger. De 1,1 miljard euro bedrijfswinst is ruim 16 procent meer dan een jaar eerder. Hiermee is het het hoogst behaalde kwartaalresultaat uit de geschiedenis van het bedrijf.
DHL Express
De nettowinst over heel 2016 kwam daarmee uit op meer dan 2,6 miljard euro. Een flink herstel ten opzichte van 2015, toen werd 71 procent minder verdiend. Grote stakingen en softwareproblemen lagen ten grondslag aan de ingekakte cijfers van dat jaar.
2017 wordt volgens topman Frank Appel een jaar met nog betere resultaten. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed: alleen al dit jaar opende DHL Express een nieuw sorteercentrum in Breda, een nieuwe winkel in het centrum van Den Haag en breidde het zijn centrum voor de life science & healthcare uit in Wijchen. Tegelijkertijd investeerde het bedrijf 9 miljoen euro in het nieuwe Service Center in Utrecht.
Afbeelding: DNieuwland / Shutterstock.com