Simon Loos werft 182 chauffeurs met campagne

Redactie
23 januari 2017
2 min

Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt is het logistiek dienstverlener Simon Loos gelukt om in 100 dagen meer dan 100 chauffeurs te werven.

Het bedrijf stelde zich met de hashtag #100dagen100chauffeurs ten doel om in 100 dagen 100 chauffeurs aan te nemen. Dit doel leek onmogelijk, maar niets blijkt minder waar: na afloop van de honderd dagen heeft Simon Loos 182 nieuwe chauffeurs in dienst. De belangstelling bleek overweldigend. Op sommige momenten lag de website van de dienstverlener zelfs plat. Simon Loos organiseerde ook inloopsollicitaties, waarbij chauffeurs de kans kregen om – zonder afspraak – kennis te komen maken en eventueel meteen te solliciteren. Bij een inloopmoment in Wognum stonden daardoor ruim veertig sollicitanten voor de deur.

Vraag naar opleidingstrajecten groot
HR manager Eric Stam denkt dat het succes van de actie te danken is aan de toegankelijkheid van Simon Loos. Iedereen mag er namelijk solliciteren. “We nemen iedere sollicitatie serieus in overweging. Jong, oud, veel ervaring of juist weinig, iedereen kan bij ons een kans krijgen. Ook als je bijvoorbeeld nog geen Code 95 hebt. Doordat we eigen opleidingen en chauffeurscoaches hebben, kunnen we hierin zelf veel regelen.” Stam stelt wel dat de begeleidingsmogelijkheden op dit moment tot het uiterste zijn ingezet. “Dat betekent helaas ook dat we soms veelbelovende aspirant-chauffeurs toch geen baan aan kunnen bieden op dit moment.”

Het valt de logistiek dienstverlener op dat de vraag naar opleidingsprojecten groot is. “Blijkbaar zijn veel mensen enthousiast om opgeleid te worden tot chauffeur. Dit biedt hoop voor de invulling van de transportvacatures”, schrijft het bedrijf op haar website.

Nog meer chauffeurs
Ook de komende maanden blijft Simon Loos nieuwe chauffeurs werven. Door uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen neemt de vraag naar nieuwe chauffeurs nog altijd toe. Bovendien is het in een aantal regio’s lastiger om goed personeel te vinden. Vooral in en rond Breda, Tilburg en Veghel, regio’s die als logistieke hotspot bekend staan, moet Simon Loos hard werken om de vacatures in te vullen. Hier blijft de dienstverlener dan ook wekelijkse inloopsollicitaties organiseren. Ook biedt het chauffeurs uit noordelijke provincies huisvestiging aan wanneer zij in Midden-Brabant willen werken. “Het probleem in de zuidelijkere regio’s komt wat ons betreft allereerst door het grote aanbod aan vacatures. Maar waarschijnlijk is het minder positieve imago van Winkeldistributie ook een pijnpunt. Daarom komt er in onze campagne nog meer aandacht voor dat beeld. We willen laten zien dat Winkeldistributie wel degelijk voordelen biedt, bijvoorbeeld dat het een ideale baan is als je je kinderen graag op wil zien groeien. Parttime werken is goed mogelijk, de sociale contacten op de filialen en met collega’s zijn leuk, en het idee van ‘rondje om de kerk’ is echt allang achterhaald”, aldus Stam.

Redactie LogistiekProfs

Gerelateerde artikelen