Zalando heeft zijn eerste fulfilmentklant binnen gehaald. De kleding
van het modemerk ligt in het magazijn van Zalando, waarvandaan het zal worden
verscheept. Onduidelijk is nog om welke partij het gaat.
De Duitse etailer
maakte begin dit jaar bekend dat het net als Amazon en bol.com de fulfilment
van derden uit handen wilde nemen. Daarbij gaf het aan de ‘Spotify van de
modebranche’ te willen worden. Het programma heet Fulfillment by Zalando en
stelt merken in staat om hun product te verzenden via de logistieke
infrastructuur van Zalando. Vorige week presenteerde Zalando de
kwartaalcijfers, waarbij duidelijk werd dat de dienst ‘Fulfillment by Zalando’
inmiddels live is.
Vooral voor
internationale modemerken biedt de service van Zalando kansen. Zij hoeven geen logistieke
infrastructuur op te zetten of winkels te openen om hun kleding aan de man te
krijgen. Zalando biedt spelers in de mode ook de optie om het hele verkoop- en
verzendproces uit te besteden.
Redactie LogistiekProfs