De vlag kan uit bij Amazon, want het bedrijf heeft een belangrijke mijlpaal behaald. De laatste editie van Prime Day, een dag waar geregistreerde leden kortingen krijgen, heeft Amazon wereldwijd 60 procent meer consumentenorders opgeleverd in vergelijking met vorig jaar. In de Verenigde Staten noteerde Amazon 50 procent meer verkopen.
Amazon noemt deze editie van Prime Day zelfs de grootste dag in haar bedrijfsgeschiedenis. Zonder in detail te treden over de omzet, laat het Amerikaanse bedrijf weten dat het aantal orders door het dak is gegaan. Opmerkelijk is dat de mobiele applicatie dit jaar twee keer zo vaak werd gebruikt als vorig jaar.
Omzetvoorspellingen
Voorafgaand aan de verkoopdag voorspelden experts dat de omzet kon oplopen tot een miljard Amerikaanse dollars. Of dat bedrag is gehaald, is niet bekend. Amazon kampte halverwege de dag met een probleem met het afrekenen waardoor een miljard dollar vermoedelijk iets te hoog gegrepen is.
Belangrijkste dag
Op Prime Day 2015 gingen per seconde 398 producten over de digitale toonbank met een totaal van 34,4 miljoen producten. Op die dag steeg het aantal verkopen met 266 procent ten opzichte van een gemiddelde dag voor Amazon. De gegevens van dit jaar zijn nog niet bekend.
Redactie LogistiekProfs