IKEA biedt in alle dertien winkels de mogelijkheid tot click & collect aan. Met de service ‘Bestellen en ophalen’ kunnen consumenten hun bestelling online plaatsen en vaak op dezelfde dag bij een vestiging naar keuze ophalen.
De afgelopen maanden testte IKEA de nieuwe service onder duizenden klanten. In een persbericht laat de woongigant weten dat 88 procent van de gebruikers tevreden was over de nieuwe logistieke optie. “De klanten stellen het op prijs dat ze tijd kunnen besparen op het verzamelen van producten in de winkel. Ook het feit dat ze zich ervan verzekerd weten dat de bestelde producten op voorraad zijn, vinden ze een groot voordeel”, aldus IKEA.
IKEA zet de bestellingen klaar bij speciaal ingerichte afhaalpunten. De afhaalpunten bevinden zich bij de klantenservice of op de transportafdeling. Voor de nieuwe service rekent IKEA een vast bedrag van 15 euro per bestelling. “Deze service is een fraai voorbeeld van hoe e-commerce kan samengaan met een bezoek aan onze winkels”, aldus Marketing Manager Jeroen Hubert van IKEA Nederland. “We vinden het belangrijk onze klanten via elk kanaal en op de momenten dat het hen schikt van dienst te kunnen zijn.”
Klanten konden er eerder al voor kiezen om hun bestellingen thuis te laten bezorgen en eventueel in elkaar te laten zetten.
Redactie LogistiekProfs