Blokker moet slimmer inkopen om winst te maken

Redactie
24 februari 2016
1 min

Blokker moet meer op de logistiek gaan sturen wil het weer winst gaan maken. Dat stelt supply chain-directeur Koen van Doorn in het blad van verladersorganisatie EVO. Vooral de bevoorradingsketen gaat op de schop.

Bevoorradingsketen
Volgens Van Doorn werden inkopers van Blokker enkele jaren geleden op pad gestuurd met als doel voldoende inkopen. “Dus wat deden die jongens? Ze reisden af naar China en kochten containers vol met producten”, legt Van Doorn uit. Als spullen niet verkocht werden, dan konden ze weggegooid worden. “De marges waren relatief hoog, dus de winst was al snel binnen. In de huidige tijd komen we daar niet meer mee weg. Het wordt steeds urgenter om slim in te kopen.”

Integrale benadering bij inkopen
Van Doorn mikt nu op een meer integrale benadering van inkopen. In maart wordt er gestart met een vernieuwde categorie management organisatie. De functie van de huidige inkopers wordt vervangen door die van categorie manager. Zij kunnen daarvoor intern solliciteren. Daarna gaat Blokker zich richten op het maken van afspraken met leveranciers en het terugwinnen van de consument. “Blokker moet weer een aansprekende winkel worden. Mensen vinden het niet gaaf om met een Blokker-tasje over straat te lopen. Maar daar willen we wel weer naar toe”, sluit hij af in het vakblad. 

Redactie LogistiekProfs
 

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Gerelateerde artikelen